Debata oksfordzka w II LO


Debata oksfordzka jest formą uporządkowanej dyskusji nad podaną tezą. Wykorzystanie metody debaty oksfordzkiej uczy samodzielnego myślenia, budowania logicznej argumentacji, słuchania innych, a także brania odpowiedzialności za wypowiedziane przez siebie słowa. To wyjątkowa umiejętność: w kilka minut przedstawić wypowiedź pełną treści, logiczną, wypełnioną wiedzą i atrakcyjną w formie. Tę umiejętność posiadają uczniowie II LO uczestniczący w debacie na temat:
Powszechny dostęp do broni powinien być prawem obywatelskim.
Stronę propozycji prezentowali:
Piotr Gałecki IIIa, Piotr Dołhań IIIa, Vłodymir Kolodi IIIa, Aleks Bonifrowski IVa
Przeciwko tezie wypowiadali się:
Bartek Gzyl IIId, Borys Pertkiewicz IId, Aleksander Więzowski IIa, Ernest Skrok IVc
Zmaganiom mówców przysłuchiwali się uczniowie klasy IIId i IIIb. Temat debaty wzbudził duże zainteresowanie słuchaczy, którzy mieli możliwość wypowiedzieć się na omawiany temat, zadać pytanie stronom i zagłosować za lub przeciw propozycji. Słuchacze zdecydowanie opowiadali się przeciwko powszechnemu prawu dostępu do broni, temat wzbudził zainteresowanie i gorącą dyskusję. Tylko jedna osoba poparła w głosowaniu pomysł ułatwień dostępu do broni palnej. Marszałkiem debaty czuwającym nad porządkiem i przestrzeganiem regulaminu była Aldona Kopycińska.
Zapraszamy na następna debatę, czekamy na propozycję ciekawych tematów i na kandydatów na uczestników debat.
Aldona Kopycińska
