Nietypowa lekcja geografii

Na przełomie maja i czerwca uczniowie klasy IIB i IIC zmierzyli się z kreatywnym zadaniem pt. „Turystyczna mapa świata”. Jego celem było zareklamowanie wybranego państwa z wylosowanego kontynentu w sposób, który zaciekawi, zainspiruje i przekona do odwiedzenia tego miejsca.
Uczniowie, pracując w parach lub indywidualnie, przygotowali prezentacje multimedialne. Musieli w nich pokazać położenie kraju na mapie świata, opisać jego ustrój polityczny oraz flagę, przedstawić walory turystyczne: atrakcje przyrodnicze i kulturowe, kuchnię, walutę, lokalne zwyczaje i ciekawostki, powiedzieć jaki język tam obowiązuje oraz zaprezentować kilka podstawowych zwrotów w tym języku.
Nie zabrakło też praktycznych informacji: jak dostać się z Polski do danego kraju i w jakiej cenie, ile kosztuje kawa czy obiad w restauracji, jak funkcjonuje lokalna komunikacja i w jakich miesiącach najlepiej zaplanować podróż. Uczniowie musieli także sprawdzić kwestie zdrowotne i bezpieczeństwa obowiązujące w tym państwie.
Wszyscy wykazali się ogromną kreatywnością i zaangażowaniem. Niektóre osoby przyszły w strojach narodowych, przyniosły pamiątki z prezentowanych krajów, przygotowały lokalne potrawy, w tle słychać było charakterystyczną muzykę, pojawiły się też tańce narodowe, elementy folkloru i krótkie filmiki.
Zadanie pt. Turystyczna mapa świata” pokazało, że geografia może być fascynującą podróżą po świecie – nie tylko palcem po mapie. Dzięki uczniom z klas IIB i IIC wybraliśmy się w podróż do Norwegii, Szwajcarii, Japonii, Maroko, Egiptu, Kanady, Tunezji, Rosji, Ekwadoru, Panamy, Brazylii, Australii, Chin, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kolumbii, Kenii, Tajlandii, Dominikany, Szwecji Tanzanii i Monako.
Być może dzięki takiej reklamie nasi uczniowie w przyszłości jako cel swoich wyjazdów turystycznych wybiorą właśnie te kraje, które zareklamowali im ich koledzy i koleżanki z klasy na lekcji geografii.
M.S.