

Za nami „Obywatel Kane”- jeden z najważniejszych filmów w historii kina i spektakularny debiut reżyserski Orsona Wellesa. Owiana tajemnicą historia Charlesa F. Kane’a, przemysłowca i potentata prasowego, dostarczyła nam wielu emocji. Ten film jest jak układanka, którą tworzą fragmenty biografii tytułowego bohatera. Różne punkty widzenia osób bliskich Kane’owi dają widzom szansę na nieustanne domysły i pytania. Kim właściwie jest człowiek, który – chociaż miał wszystko – niczego nie potrafił przy sobie zatrzymać? Dlaczego wiedza o nim, nawet gdy kończy się film, pozostaje niepełna i relatywna? Wreszcie – czy nie od razu zostaliśmy ostrzeżeni, że dążenie do poznania prawdy mija się z celem, gdy film zaczyna się i kończy spojrzeniem na ogrodzenie posiadłości Kane’a z tabliczką „Zakaz wstępu”…?
Edukacja filmowa niezmiennie inspiruje naszych uczniów do indywidualnych poszukiwań i różnego rodzaju prób literacko-plastycznych. Tym razem prace Agaty Marczuk (kl.3c) i Mai Bortnik (kl.2c) – ich odczytanie „Obywatela Kane’a”.
I.K. i E.W.K.