e-Szkoła

Menu

Przydatne linki

mLegitymacja

Identycznie jak papierowa legitymacja, mLegitymacja poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych. Jest także podstawą do otrzymania innych, przysługujących uczniom, zniżek. To możliwe dzięki umocowaniu prawnemu – jej wydawanie umożliwia obowiązujące rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.
Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów. Nie tylko w trakcie kontroli biletów, ale także np. przy zakładaniu karty w bibliotece, czy zakupie biletów do kina.

Usługa działa na smartfonach z systemem operacyjnym Android lub iOS.
Strona rządowa – opis.
Regulamin usługi mLegitymacja.
Procedura udostępnienia w II Liceum Ogólnokształcącym w Nowogardzie.
Wniosek o wydanie mLegitymacji.
Opis instalacji w systemie Android.



Dziennik elektroniczny

Logowanie do e-Dziennika.

Błąd podczas logowania do poczty Office 365, do konta w „szkolnym” Wordzie, Excelu..


 Z elektronicznych usług wspomagających pracę szkoły korzystamy dzięki aplikacjom firmy Vulcan  (strona firmy) specjalizującej się od 30 lat w oprogramowaniu oświaty. Wcześniej w szkole wykorzystaliśmy oprogramowanie Vulcan-a służące do:

  • komputerowego wspomagania układania planu lekcji,
  • obsługi sekretariatu,
  • wydruku świadectw,
  • obsługi biblioteki.

Wprowadzone w bieżącym roku szkolnym oprogramowanie oparte jest o rozwiązania chmurowe umożliwiające obsługę danych bez potrzeby instalowania na komputerze jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania. Podstawowe narzędzie to przeglądarka internetowa. Stworzono także oprogramowanie działające na smartfonach, aplikacje te umożliwiają mobilne korzystanie z niektórych funkcji oferowanych przez system.

Wszystkim uczniom i pracownikom szkoły udostępniliśmy bezpłatny dostęp do usługi Office 365. W ramach usługi otrzymali konto internetowe w domenie lo2nowogard.edu.pl. Konto pozwala korzystać z:

  • poczty internetowej (logowanie),
  • usługi OneDrive (internetowy dysk do przechowywania i udostępniania danych),
  • instalacji na własnych komputerach najnowszej wersji pakietu Office firmy Microsoft.

Dostęp do danych w bibliotece


Publiczny dostęp do Katalogu OPAC biblioteki szkolnej (OPAC (ang. Online Public Access Catalog) – publicznie dostępny przez Internet katalog zbiorów biblioteki). Dodatkowe funkcje biblioteki dostępne są wyłącznie dla nauczycieli i uczniów po zalogowaniu do systemu (szczegóły w bibliotece).

Materiały pomocnicze do korzystania z dziennika elektronicznego


Logowanie do e-Dziennika.

Uruchomienie Konta dostępowego do e-Dziennika.

Materiały informacyjne dla rodziców – przygotowane przez firmę Vulcan.

Oświadczenie rodziców (RODO) –  złożenie oświadczenia jest niezbędne w celu uzyskania przez rodziców (prawnych opiekunów) dostępu do e-Dziennika (wg. wzoru Vulcan).

Instrukcja do aplikacji mobilnej – przygotowana przez firmę Vulcan.

Wymuszenie nowego hasła dostępu do e-Dziennika.